Examinando por Autor "Basterretxea Moreno, Iziar"
Mostrando 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Dealing with death in a secular society: the case of Muslim burials in Spain(Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI), 2023-07) León Azcárate, Juan Luis de; Basterretxea Moreno, IziarDeath is not only a universal biological fact; for the individual it is the “event horizon”. This fact has important symbolic meanings and complex social consequences. Any society, secular or not, must manage this reality. What response is given to the question of religious phenomenon in general, and to funerary practices in particular, in a secular society in which individuals with different religious sensibilities coexist? This article aims to analyse the response given by the Spanish state to the questions raised regarding burials by Muslim communities, the most widespread minority group in Spain as a whole. This response, which would be framed within what could be called a ‘cooperation model’, has encountered some difficulties as a result of the territorial organisation of the Spanish state. Despite this, the willingness to cooperate on the part of both the administrations that make up the state and the Islamic communities has made a situation of stable coexistence possible.Ítem Eskolatik euskara?: euskararekiko jarrerak Bizkaiko O.H.O.ko 8. mailakoen artean(Universidad de Deusto, 1987-01-01) Basterretxea Moreno, Iziar; Garmendia, Francisco; Facultad de Ciencias Políticas y Sociología; SociologíaI.Baieztatu al dezakegu, euskara eskolan ikasiz gero, erabilera eta zaletasuna, hots, euskararen gizarteratzea, lortuko dugula? II.Baieztatu al dezakegu, gure zaletasunak eta umeenak berdinak direla? Guk gura dugun hori haiek ere gura dutela? Galdera bi hauei erantzun gurean, eta lanaren izenburuak adierazten duen bezala, Bizkaiko Oinarrizko Hezkuntza Orokorreko (OHO) 8. mailako ikasleei ¿Gure Hizkuntza¿ gai hartuta idazlan bat egin zezatela eskatu zitzaien. Idazlanok 1985eko maiatz-ekainetan bildu ziren, ikastoletan eta ikastetxe publiko zein pribatuetan, hiru hizkuntza-ereduetan. Ikasleei askatasun osoa eman zitzaien idazlana egiteko ala ez, eta, eginez gero, gura zuten hizkuntza aukeratzeko. ¿Gure hizkuntza¿ zein zen definitzea ere, euren esku gelditzen zen. Ondoren, ikasleek egindako idazlanak eduki azterketaren bidez aztertu ziren eta, emaitzen kokapen soziala ezagutu ahal izateko, ikasleen datu soziodemografikoak jasotzen zituen galdeketa txiki bat erantsi zitzaion idazlan bakoitzari. Azkenez, eta ordezkatze egokiago bat lortzearren, zati nagusi bitan banandu zen Bizkaiko lurraldea, alde batetik Bilboko ikastetxeak eta, bestetik, Bizkaiko lurraldeko gainerako ikastetxeak. Gutxi gorabehera 1.800 ikasleengana jo bagenuen ere, hainbat arrazoi tarteko, gurasoak ados egon ez zirelako, edo irakaslea ez zelako oso prest agertu, batzuetan ikasleak ez zuelako interes handia ipini eta bestetan identifikazioa egiteko orduan erratu egin ginelako, azkenean 538 lan izan ziren aztergarri. Lana bere osotasunean hiru liburukitan aurkeztu zen. Lehenengoan lana bera ematen da, lau ataletan antolatuta. Bigarrenean datu bilketan erabilitako tresnak eskaintzen dira: galdeketak zein eduki azterketarako landutako eta erabilitako kategorien fitxa. Hirugarrenean umeen idazlanak aurkezten dira, eurek idatzi zituzten modu-moduan. Laburpen honetan lehengo liburukiari buruz arituko gara. Esan bezala, lehenengo aleak lau kapitulu nagusi ditu. Lehenengoan, ¿Sarreran¿, lanaren zehaztapenak eman eta kokapen teoriko nagusia egiten da. Bigarrenean, eduki azterketaren argibide teorikoak azaltzen dira. Hirugarrenean datu bilketarako bidea azaltzen da, lagina eratzeko modua zein, ikasleei eta irakasleei lana azaltzeko eta egindakoa batzen joateko, ikastetxeekiko akordioak . Hirugarren kapituluan datuen aurkezpena eta emaitzak ematen dira. Laugarrenean ondorioak, eta azkenik, bibliografia. Ondorioetan honako hauek azpimarratuko genituzke: I.Ume gehienek euskeraz jakin ez arren, euskera aukeratzen dute ¿gure hizkuntza¿ lez. Zentzu honetan, umeek ez diote (ez zioten) inolako eragozpenik ipintzen euskararen berreskurapenaren prozesuari. II.Euskera zein gaztelera, biak ondo baloratzen dituzte (zituzten) umeek, baina bananduta. Guk, gizarte elebidunaren gogoa kontuan izanik, ¿gure hizkuntza biak dira¿ esango zutenak agertuko zirela uste bagenuen ere, ez zen horrelakorik agertu. III.Eskolaren eragina mugatua da. Umeek eskolan euskararen ezagutza areagotzen dute, baina erabili, inguru euskaldunetan daudenak bakarrik erabiltzen dute. Honekin batera eskola ereduen arteko ezberdintasun batzuk aipagarriak dira. Ikastoletako umeek ikastolan erabiltzen dute (zuten) euskara, baina kalean ez. Eskola publikoetakoek berriz, eskolan gutxi baina kalean gehien erabiltzen dutenak dira (zutenak ziren).Ítem God images in the cities of Bilbao, Cordoba, Lima, and Montevideo: a qualitative study(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023-06) León Azcárate, Juan Luis de; Rodríguez Fernández, Lidia; Uriarte, Luzio; Vide, Vicente; Basterretxea Moreno, IziarThe aim of this article is to analyze God images reflected in 57 interviews conducted among Catholics, Evangelicals, and other people without religious self-identification (“unaffiliated”). The interviews, which follow the Lived Religion approach, were carried out in three Latin American cities (Córdoba, Lima, and Montevideo), and in the city of Bilbao (Spain). In the latter city, both the Latin American immigrant population and the local population were considered. The systematic analysis of the interviews lets us identify a multi-faceted imaginary of the divine with diverse nuances in the images of the benevolent God, the authoritarian God and other hybrid God images. Likewise, it is striking to note what is, and what is not God, as it is reflected in various interviews. The analysis of the identified quotations suggests some differences in God images, based on geographical location and religious belonging, as well as the specific case of the unaffiliated to any religious faith.Ítem Institutional religion and religious experience(MDPI, 2021-10) Rodríguez Fernández, Lidia; León Azcárate, Juan Luis de; Uriarte, Luzio; Basterretxea Moreno, IziarA number of empirical studies have shown the continuous lack of adherence and the growing autonomy of the population regarding religious institutions. This article reflects on the kind of relationship between deinstitutionalisation and religious experience based on the following hypothesis: the evident decline in religious institutions does not necessarily lead to the disappearance or the weakening of religious experience; rather, it runs simultaneously with a process of individu-alisation. Our aim is to provide empirical evidence of such transformations; therefore, we do not get involved in speculations, but take into account the contributions of scholars concerning three key terms integrated in the conceptual framework of “religious experience”: “experience of God”, “God image”, and “institutional belonging”. We analysed 39 in-depth interviews with a qualitative approach; interviews were conducted during the years 2016–2018 amongst Evangelical and Catholic populations in three Latin American cities (Córdoba, Montevideo, and Lima) and in the city of Bilbao (Spain). These interviews clearly indicate a growing autonomy from the religious institution, while evidencing a rich range of experiences of God and a great diversity of God representations. In both cases, they point to processes of individualisation of believers who elaborate their own religious experience in a personal and complex way.Ítem Lived religion y fenomenología de la religión: el caso latinoamericano(Universidad de los Andes (Colombia), Facultad de Ciencias Sociales, 2022-10) Rodríguez Fernández, Lidia; León Azcárate, Juan Luis de; Vide, Vicente; Uriarte, Luzio; Basterretxea Moreno, IziarResumen: Aunque el estudio del fenómeno religioso desde la perspectiva de la lived religion nace en los países del Atlántico Norte, varios investigadores han adoptado esta aproximación en el contexto latinoamericano para dar cuenta del hecho religioso y su evolución. Esta orientación responde a la insatisfacción que producen las conclusiones a las que llegan las teorías sociológicas clásicas cuando tratan de explicar el lugar y el sentido de la religión en el contexto de la modernidad latinoamericana, como es el caso de las teorías en torno a la secularización. Este abordaje ha resultado prometedor, en la medida en que ofrece evidencias de la presencia del fenómeno religioso en la sociedad contemporánea que no se han tenido suficientemente en cuenta anteriormente. Pero, al mismo tiempo, presenta aspectos que necesitan ser clarificados y/o desarrollados. Uno de ellos es la relación entre la lived religion y los marcos teóricos que, desde las diferentes ciencias sociales, buscan explicar el fenómeno religioso. El presente artículo presenta algunas consideraciones sobre la fecunda relación que puede establecer la lived religion con la fenomenología de la religión. Identifica aspectos en los que ambas disciplinas se complementan y enriquecen mutuamente, así como cuestiones críticas a tener en cuenta. En concreto, se propone un acercamiento fenomenológico a dos ámbitos de análisis diferenciados y, al mismo tiempo, imbricados: la lived religion y la lived spirituality.